Címkék

, , , ,

Ha ezzel kezdtem volna a sorozatot, engem is eltántorított volna a döcögősen és kissé ponyvásan induló regény. Nekem kicsit sok volt a helyszín, a szereplő. A kevesebb néha több – mondja a közhelyszótár. A szereplők motivációja elvi szinten világos, de nem érzem kellően megalapozottnak néhány esetben. Amiért viszont jó első résznek találom, az az, hogy kellően sokat árul el a Kultúra működéséről, illetve (viszonylag) korai történetéről. A külső (Kultúrán kívüli) nézőpontválasztás nagyon tetszett, de az olvasottak alapján nem látom be, mi a valódi különbség idiri és ember, kultúrabéli és azon kívüli között fejben. Mindenki emberként gondolkodik. A hatalom és háború természetéről folytatott, kissé direkt módon a szereplők szájába/fejébe adott fejtegetéseknél szerintem néha elszalad a ló a szerzővel.

Bár kicsit hosszabb, mint kellene, én élveztem ezt a könyvet. Nem annyira kifinomult a sztori, mint A játékmester esetén, és hát nem is vagyok a kalandregények nagy barátja – de az orbitálok és hajók leírása, illetve a könyv végén olvasható rövid történeti áttekintés kárpótolt ezért.

Reklámok