Címkék

, , ,

Töredelmesen bevallom, fogalmam sem volt, hogy van egy ilyen jól író költőnőnk. Prózabarát vagyok, ezért talán megbocsájt majd az égi intellektuális ítélőszék.

Nagyon szépnek éreztem sokszor ezt a könyvet, de néha utáltam is. Hülye felnőttek. Hülye, életüket elcsesző, undorító felnőttek. Hülye Flóra, hülye Feri. Bartha naplórészletei kizökkentettek a csendes folyású, ronda, de a maga módján szép E/3-as elbeszélésből. Nem szerettem ezt a gyáva, szánalmas karaktert. Érezni vélem mögötte a kiegyensúlyozatlan lelkivilágú, kínlódó, sodródó értelmiségit, aki ugye ott van rengeteg korrajzban, de egy cseppet sem vált ettől szerethetőbbé.

A gyermek Piroska nézőpontja viszont csodálatos – még úgy is, hogy az undor és a rettegés dominál benne. Berántott. Ennek ellenére nem érzem, hogy a regény kifordította volna sarkából a világegyetememet (vagy csak túl ellenálló vagyok). Mindenképpen fogok Rakovszky Zsuzsától mást is olvasni – én ismerni akarom ezt az írónőt.

Reklámok