Címkék

, , ,

AILbSxl

Utazáshoz való olvasmányt kerestem, lehetőleg valami fantasyt. Amolyan hagyományként. Nem voltam biztos benne, hogy szeretni fogom, megoszlottak róla a vélemények. Voltaképpen azt kaptam, amit vártam. Hosszú volt, fantasy volt, könnyű volt. És ez nem feltétlenül baj.

Nyilván trilógia ez is, angolul már megjelent az utolsó kötet is, a másodikat pedig idén hozta ki a Gabo. Valószínűleg el fogom olvasni, de nem tudom, mekkora csavarokra számítsak.

A nyitódarabnak számos erénye van. Izgalmas. Egy ponton. Az, hogy ez a pont 40-50% környékén jött el, már kevésbé jó. Aztán; bizonyos értelemben nem hagyományos, izé, európai fantasy-világot mutat be, igen sok a közel- és távol-keleti beütés benne. Bevallom, nem igazán vonz a keleties setting, de ez az én szegénységi bizonyítványom.

Hibája azonban, hogy a világ megalkotása a keleti vonal ellenére mégsem túl eredeti, és voltaképpen elég sablonos. Van egy hatalmas birodalom, de sem működéséről, sem felépítéséről nem tudunk meg sokat.A karakterábrázolás pont a sematikus határán billeg, de ez nem feltétlenül lenne baj, nagyobb baj, hogy elcsúsztak az arányok. A lánytestvér nézőpontján keresztül ismerhetnénk meg testközelből a birodalmat, melynek trónörököse az egyik fiútestvér, aki azonban még igencsak messze jár, mikor az események sűrűjébe csöppenünk. Adare fejezeteit azonban egy kézen meg tudnám számolni, míg a két fiú, de különösen Valyn szála túlírt.

Zavaró volt, hogy a karakterek még a jellemfejlődés/romlás ellenére is eléggé kétdimenziósak; vagy nagyon tisztalelkű valaki, vagy nagy szemétláda, de főleg az utóbbi. A szemétládaság fölösleges fitogtatása különösen a kötet végén válik zavaróvá, de addigra már annyi buta párbeszéden vagyunk túl, hogy fel sem tűnik.

Na meg persze nyelvtan- és szerkesztésnáci vagyok, de elég gyenge lett a szöveggondozás; számtalan igekötő-hiba, a mondat értelmét zavaró szókihagyások. Én is vétek hibákat, csak sajnos észre is veszem őket.

Hoppá, több lett a hiba, mint az erény. Akkor meg miért is olvasom el a folytatást? Egyrészt érdekel, mit hoznak ki a felbukkanó ősi ellenfél-vonalból, másrészt pedig a második felére végre beindult az akció. Nyárra tökéletes lesz, és még csak nem is guilty pleasure.

Reklámok